Annonse fra VOL Marked
Gå til

Her er finalistene i Årets Butikkmedarbeider 2016

Seks vesterålinger er klare til å konkurrere om tittelen Årets Butikkmedarbeider 2016.

Flere av finalistene viste seg å være vanskelig å få tak i - de var nemlig fullt opptatt med å gjøre en god jobb og betjene kundene sine. Hørte vi verdige kandidater?

Men vi fikk en kommentar fra hver og en av dem. Hvordan føles det å være plukket ut til finalen - og hvordan er jobben som butikkmedarbeider? Husk å stemme på din favoritt fra 13. desember!


Katie Hanken:

I juli 2015 åpnet Katie Hanken lekebutikken Småfisk i Bø. Kunder fra hele Vesterålen tar turen for å handle hos Katie i Vinjegården, og nå er hun Bøs finalist i kåringa Årets Butikkmedarbeider 2016.

– Det var utrolig hyggelig å bli nominert og stas å være i finalen! Tusen takk! Målet mitt er å skape en nisjebutikk som har det lille ekstra og skaper litt magi for alle som besøker butikken. Det å se kundene, hjelpe dem med å finne det de ønsker, og ikke minst strekke seg langt for å skaffe det vi måtte mangle, er helt avgjørende for at jeg skal lykkes med det målet. Det spesielle med en liten bedrift som Småfisk er at det drives med hjertet. Det er viktig for meg personlig, og dermed blir det litt som å komme hjem til meg når du kommer inn døra her. Så det å bli sett og satt pris på av kundene mine, for det jeg så langt har skapt med Småfisk, setter jeg utrolig stor pris på.


Torild Sareussen:

På Salong Silhuett i Lødingen har Torild Sareussen travle dager. Salongen har hun drevet siden 1985, og hun har klippet hår i 36 år. Nå mener kundene hennes at hun fortjener tittelen Årets Butikkmedarbeider.

– Det å bli nominert til denne finalen føler jeg som en stor stor ære. Er ydmyk og tenker at det er mange andre som kunne vært gode kandidater til dette. Tar av meg hatten for alle de flotte kundene mine som har støttet meg og besøkt salongen i alle år. Jeg er veldig glad for - og glad i - kundene mine, så det å yte litt ekstra, et smil, en klem, kommer naturlig. Etter 36 år i frisørfaget så er service og kundebehandling blitt en del av din hverdag. Intet offer i så måte, for man får så mye igjen for det.
Jeg mener det har veldig stor betydning, alfa og omega, for bedriftens eksistens at medarbeidere i forretninger og andre servicebedrifter yter det lille ekstra. Og det viktigste: Det blir jo så mye hyggeligere for kundene. Det opplever man jo når man selv står på andre siden av disken.


Monica Agnethe Davidsen:

Siden 2004 har Monica Agnethe Davidsen jobbet med blomster, og hun har stått bak disken i Blomsterbutikken på Sortland Storsenter i seks år. Den blide dama er nå Sortlands kandidat i kampen om tittelen Årets Butikkmedarbeider 2016.

– Det er en fantastisk god følelse å være i finalen. Dette var veldig artig, det rører meg skikkelig. At folk ser hva man gjør, er utrolig tilfredsstillende. Jeg går uten tvil inn for å yte god service til kundene, og det er helt bevisst. Hver dag, hele tida. Det er jo dette jeg er født til å gjøre, så det kommer av seg selv. Å yte det lille ekstra har alt å si, det er jo det som gjør at kundene velger å komme tilbake.
 

Geir-Arne Rikardsen:

I 12 år har Geir-Arne Rikardsen jobbet på Rema 1000 på Stokmarknes. At han er finalist i denne kåringa kommer ikke som noen bombe på sjefen hans, Tommy Bergvik. – Han har aldri en dårlig dag på jobb, forteller han.

– Dette føles veldig bra, og jeg er utrolig glad og ydmyk over å være i finalen. Jeg går veldig inn for å yte service til kundene våre på Rema 1000 Stokmarknes, og det ser ut til at de setter pris på det. Jeg merker at det man yter til kundene er veldig viktig for dem, og det gjør at de kommer tilbake og handler til oss - det er jo dét det handler om. At kunden er fornøyd med oss.


Torunn Olsen:

Torunn Olsen har jobbet i snart ni år på Bunnpris på Myre. Hun elsker jobben sin og har aldri en kjedelig dag på jobb - kanskje det er derfor kundene hennes mener hun fortjener tittelen Årets Butikkmedarbeider 2016?

– Jeg synes det er veldig hyggelig å være kommet til finalen, det er så mange trivelige folk der ute! Bare det å være nominert synes jeg er å vinne. På Bunnpris på Myre har vi utelukkende flotte kunder, så det å være hyggelig mot dem er en selvfølge for meg. Og det gir alltid så masse tilbake! Jeg mener også det er veldig viktig at man yter det man kan mot kundene når man er på jobb, og for meg er det bare så naturlig å være sånn - jeg simpelthen elsker jobben min.

Anette Isaksen Steffensen:

Bunnpris på Andenes er så heldig å ha Anette Isaksen Steffensen med på laget, og der har hun vært i snart fem år. Hun har rett og slett funnet jobben som ligger hennes hjerte nærmest.

– Det føles fantastisk bare å bli nominert. Å komme til finalen gjør meg stolt og rørt. Jeg brenner for jobben min, for å yte god service og å være trygg, smilende og blid hver dag. Det er viktig for meg at kundene føler seg sett, uansett hvor de er i livet, og hvilken status de har. Jeg tenker som så at jeg faktisk kan være det eneste mennesket noen snakker med i løpet av en dag, og da er det så viktig at de går ut fra butikken med godfølelse. Jeg synes det er så viktig å gi av seg selv!

Det lille ekstra er utrolig viktig! Jeg vet med meg selv at hvis jeg ikke føler meg velkommen i en butikk eller bedrift, så går jeg helst ikke dit. Har jobbet som litt forskjellig, men denne jobben er nok den som ligger mitt hjerte nærmest. Jeg vil også ønske de andre finalistene lykke til!

Klikk her for å lese om jurymøtet.

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Vesterålen Onlines redaksjon, men av Vesterålen Onlines markedsavdeling.

Vesterålen Online er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på vol.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.