Mens Melbukaviar de første fire årene etter oppstarten har hatt fokus på å betjene dagligvaremarkedet, retter de seg nå inn mot bedriftsmarkedet, spesielt med fokus på barnehager og hoteller.

- Før vi startet arbeidet mot storhusholdingsegmentet, har vi utført flere forprosjekt for å analysere dette markedet. Vi ser helt klart to segment som skiller seg ut. Det gjelder barnehager og hotell. Disse to segmentene har stort forbruk av kaviar, sier daglig leder i Melbukaviar, Kristian Jensen.

Testet lokalt

Gjennom tester som er utført lokalt i barnehager, ser de stor interesse for sine produkter. Gjennom avtalen med Servicegrossistene får selskapet nå tilgang til en rekke kommuner, inkludert kommuner i Vesterålen, som har en felles innkjøpsordning.

- Ut over dette kan naturligvis alle kommunale og private barnehager få varene på døren. Vi håper at reiselivsaktører og barnehagene lokalt støtter opp om et lokalt produkt, sier Jensen.

Jevn økning

Ifølge Jensen selger Melbukaviars produkter godt i dagligvaremarkedet.

- I Nord-Norge selger vi jevnt, og har en jevn økning. Landet for øvrig selger bra, men der tar det tid å bearbeide markedet, og å få produktene kjent i en kategori som er meget konkurranseutsatt, sier Jensen.