De utvalgte bedriftene blir presentert gjennom videoer og bilder i Gule Sider sine sosiale kanaler og på forsiden av gulesider.no. I første omgang får vi høre historiene til 25 lokale helter fra Stor-Oslo.

Om noen måneder blir antallet bedrifter doblet til 50 og fra årskiftet blir kampanjen utvidet til å gjelde hele landet.

– Blant de største lokale heltene finner vi dedikerte bedriftseiere som har gjort sin lidenskap til levebrød og som er med på å gi sitt lokalmiljø særpreg. Disse vil vi feire med en kampanje som fokuserer på hvem de er og hva de gjør som får lokalmiljøet til å blomstre, forteller Erik Neergaard, marketingsjef i Gule Sider.

Vil øke bevisstheten

Ett av målene med kampanjen er å dele forretningslivets historier fra de innerste gemakker, enten det er butikklokaler, kjellere eller bakgårderer.

- På den måten kan vi øke bevisstheten rundt viktigheten av å bevare det gamle og originale, sier Neergard.

«Min historie - ditt nabolag» er utviklet i samarbeid med Patchwork Group, som også har produsert videoer og bilder med de utvalgte bedrifter.