VOL fikk mandag formiddag flere tips fra kunder som slet med å ringe og å motta samtaler.

Klokka 12.04 skrev Telenor på sin Facebook-side at de fortsatt jobber med feilsøking.

– Vi opplever for tiden feil i mobilnettet som fører til at enkelte anrop feiler. Vi anbefaler kunder som ikke kommer gjennom med samtaler om å prøve på nytt, da mesteparten av trafikken går som normalt, skriver operatøren og opplyser at det er for tidlig å si noe om årsaken til feilen.

Klokka 14.06 melder Telenor at feilen som rammet mobilnettet, er rettet.

– Trafikken går nå som normalt. Feilen oppstod rundt klokken 11.15 mandag formiddag og førte til at om lag en tredjedel av anropene i mobilnettet feilet. Telenors driftsmiljø har siden feilen oppstod jobbet på spreng med å feilsøke og feilrette. Vi beklager de problemene denne feilen har medført for våre kunder. Ta gjerne en omstart av telefonen, skriver Telenor på Facebook.