Det kommer frem av en pressemelding tirsdag.

Medier24 er en ung nettavis som skriver om medier, kommunikasjon og teknologi, og som på ti måneder har fått et betydelig rotfeste i disse bransjene. Avtalen vil gi Aftenposten tilgang til innholdet på Medier24, mens Medier24 får lenking tilbake til nettavisen og dermed mer trafikk.

- Dette er en meget god modell for Medier24. Innholdet vi skriver blir lest av flere, og Medier24 vil også kunne få mer trafikk. Det er en vinn-vinn-situasjon for alle parter, ikke minst også leserne, sier Gard L. Michalsen, redaktør, gründer og eier av Medier24.

- God match

- At mediene er ganske ulike, gjør at vi er en «god match». Det er, og skal være, forskjell i stil, form og farge på Aftenposten og Medier24. Men mediene har også mye felles, påpeker Michalsen i pressemeldinga.

- Medier24 har åpenbart innhold som er interessant for Aftenpostens lesere, sier Aftenpostens nyhetsredaktør Håkon Borud om samarbeidet.

Avtalen gjelder kun stoffutveksling og samarbeid. Det legges ikke føringer på partenes redaksjonelle profil og frihet.

- Medier24 er en nisjeavis i en bransje som har godt av kritikk og selvkritikk. Det er også en bransje i omstilling, som har mange tunge tak foran seg. Å skrive kritisk om Schibsted og konsernets aviser er en sentral del av det, inkludert Aftenposten. Det har jeg gjort hele veien, også mens disse samtalene har foregått. Og det skal vi selvsagt fortsette med, fastholder Michalsen.

Samarbeidet starter umiddelbart.

Gard Michalsen er tidligere redaktør og medeier i Sortlandsavisa.