– Skal du nå fram i 2017, må du ha noe unikt å melde. Det har Hurtigruten, sier han i ei pressemelding fra Hurtigruten i dag.

– Vi er veldig fornøyd med å få Øyvind om bord i Hurtigruten. Hans brede erfaring fra Norges største mediehus og kunnskap om digital markedsføring er avgjørende for oss i arbeidet med vår content marketing strategi, der sosiale medier er en hovedkanal sier Lisbeth Bjerknes, VP Global Marketing.

Tredje

Solstad blir med dette tredje vesteråling som jobber høyt i systememet i Hurtigruten. Fra før av er Thomas Larsen såkalt revenue market analytiker og Åsta Lassesen er Chief commercial manager.

– Noe helt unikt

Solstad sier han har et spesielt forhold til Hurtigruten.– Fra mormors hus i Risøyhamn har jeg hørt tutingen fra Hurtigruten tusen ganger, og sett skipene og historiene de har med seg. Jeg har tatt Hurtigruten til sykehus, hjem fra fest, til leirskole og på ferie. Hurtigruten er noe helt unikt, og jeg gleder meg til å vise verden alt Hurtigruten har å by på, sier Solstad.