Som vanlig er det en andværing med der det skjer. Det gjelder også ukas store nordnorske YouTube-hit...

– Kjempeartig

Geir Laupstad forteller at han var litt småskeptisk da han ble forespurt om å delta i produksjonen som akkurat nå er på alles lepper - nemlig reklamefilmen «Alle burde ha en Nordlending».

–Men jeg er et ja-menneske, og sa jeg tok utfordringa. Så jeg satte meg i bilen, og kjørte til Melbu - der innspillinga foregikk.

– Det hele ble et artig stunt, og jeg synes resultatet ble skikkelig artig. Jeg er tydeligvis ikke alene om det. I løpet av ett døgn på YouTube har det vært rundt 17.000 visninger av filmen.

Ble sensurert

– At Media Direct Norge, som administrerer reklame på flere norske kinoer besluttet at åpningssekvensen med sengekos måtte sensureres - fikk det hele til å «ta av».

– Jeg synes dette er peanuts i sammenlikning med mye annet som vises på norske kinoer - men jeg formoder at det ikke er nordlendinger som står bak dette, flirer Laupstad med glimt i øyet.