- Snakk om god hjelp. Ronny Johansen ved Sortland Storsenter har virkelig skjønt hva service er. Han yter åpenbart det lille ekstra, sier kunden Hilde Gulbrandsen fra Sørreisa.

Fikk uventet hjelp

I en henveldelse til VOL forteller Gulbrandsen at hun skulle kjøpe en jakke på Hennes & Mauritz på Sortland storsenter. Avstanden til blåbyen er imidlertid fire timer i bil, så hun forsøkte å ringe  butikken for å sjekke om jakken var å finne i hyllene lokalt. Da hun skulle ringe HM sentralt oppstod det imidlertid krøll. Det var vanskelig å nå tak i butikken på Sortland. Gulbrandsen klarte imidlertid å snuse seg frem til hvem som var senterleder på Sortland.

Kjøpe like godt jakken

- Jeg fikk tak i Ronny Johansen. Ikke bare gav han meg nummeret direkte til butikken i senteret. Sannelig gikk ikke mannen også hen og kjøpte jakken, og sendte den til meg i posten. Det kaller jeg hjelp helt utenom det vanlige. Jeg håper både butikker og kunder tar godt vare på den mannen, legger Gulbrandsen til.

Senterlederen selv blir litt flau da VOL kontakter han for å høre hva saken gjelder.

- Jo, det stemmer nok som hun sier. Av og til er det gøy å kunne hjelpe litt ekstra. Det er bare fint å kunne gi litt personlig service. I tider hvor det snakkes mye om kunder som bare handler på nett, så er det viktig å få frem at personlige relasjoner og personlig kontakt kan ha stor verdi. Vi ønsker jo absolutt at kundene våre setter pris på oss, sier han.