Prisen fikk de etter å ha oppnådd 9,6 av 10 mulige på rankingen som gjester gir på renhold, komfort, beliggenhet, fasiliteter, personale, valuta for pengene og WiFi. Det er nettstedet Booking.com som står bak kåringen.

- Det er veldig gledelig. Men det handler nok mye om at anlegget er såpass bra. Det er jo relativt nytt, bygd i 2012, sier Svein Roger Bruun ved Vesterålen Apartment til VOL.

Fullbooket til 2020

Turistanlegget ble også tildelt prisen i 2015, som forteller at god markedsføringen har ført til stadig større påtrykk fra tilreisende.

- Vi har satset en del på markedsføring og får stadig flere turoperatører fra utlandet. Vi er faktisk fullbooket tre somre frem i tid. Nå har vi i tillegg begynt å satse på vintermarkedsføring, noe vi ikke har gjort før, forteller Bruun.

I dag har Vesterålen Apartment plass til 26 gjester. Nå jobbes det med å få plass til flere.

- Vi lager et tilbygg med plass til seks personer, opplyser han.

Bruun berømmer eierne av Vesterålen Apartment, Siv Steffensen og Erik Pedersen for sin satsning på anlegget.

- Vi ønsker å levere kvalitet og ut fra gjesteomtalene vi har fått tyder det på at vi har gjort de riktige grepene, sier han.

Spisset tilbud

Kjetil Paulsen i Vesterålen reiseliv, er ikke overrasket over at Vesterålen Apartment har gjort det såpass bra i kåringen.

-  Det handler om kundetilfredshet. Staben gir hele tiden det lille ekstra og leverer et veldig godt produkt. 9,6 er en uvanlig høy ranking. Basert på tilbakemeldinger fra kundene er det kun mangel på wifi som forhindrer dem å få ti poeng, sier han.

- Vesterålen Apartment har spissa seg i markedet og tilbyr et segment som vi ikke har så mange av i regionen, både når det gjelder bygningsmasse og øvrige tilbud. De tilbyr kvalitet og høy standard. Selv om det koster litt mer, så er det tydelig at det betaler seg. Kundene kommer ikke bare fra Norge, men fra hele verden, fortsetter Kjetil Paulsen.