Volvo Norge valgte Deadline Media til å lage filmen som lanserer den nye luksusbilen Volvo XC90. Filmen handler om den nye bilens reise mellom Gøteborg og Oslo. På mandag ble filmen lansert nasjonalt:– Det er mildt sagt god stemning på kontorene våre i Bodø og Vesterålen for tida. Det er stort for oss å få lov til å jobbe med så dyktige folk som Volvo. De har i flere år utmerket seg med måten de markedsfører seg, og vi må vel si at vi ikke trodde at en sånn sjanse skulle komme vår vei.

Denne produksjonen er vel som å trekke gullbilletten, sier daglig leder i Deadline Media, Stein Inge Pedersen.

Håper å tiltrekke seg mer kompetanse

Selskapet har i det siste vært aktuell med reklamefilmen “Alle burde ha en nordlending” for bredbåndselskapet Signal, og den nasjonale kampanjen “Godt Jobba”, for alle Vekstbedriftene i Norge. Deadline Media håper også at denne produksjonen kan være med på å trekke flere tunge aktører nordover når de skal hente kompetanse:– Filmbransjen i Nordnorge er i vekst og det begynner å tegne seg et spennende miljø med høy kompetanse innen kommersiell film. Det er ingen grunn til å ikke vurdere selskap i nord når man skal lage film, sier han.

Fornøyd

Account Manager i SCP Grey, Harald Gramnes, er svært fornøyd med samarbeidet:– Vi  i SCPGrey og Mindshare anbefalte Deadline Media etter å ha snakket med flere produksjonsbyråer. De ble valgt på grunn av gode referanser fra tidligere prosjekter og evnen til å levere høy kvalitet på tross av korte frister. Det fine resultatet og at de i tillegg er en gjeng med veldig flinke folk som kaster seg over oppdraget med stor entusiasme, gjør oss sikre på at vi valgte riktig samarbeidspartner.Filmen vises i disse dager på en rekke digitale flater og vil bli brukt frem mot den norske lanseringen av Volvos XC90.