Trollfjord
Gå til

KLAR FOR NYTT FORDELSPROGRAM: Einar Haugerud Pettersen i Trollfjord, Toni Gjessing i Hadsel Næringsforening, Tonje Delp i Trollfjord, Einar Phil i Corner Sport og Marthe Hov Jacobsen i Trollfjord, er alle klare for det nye fordelsprogrammet. Det skal være klart i begynnelsen av desember. 

Nå oppretter Trollfjord et lokalt fordelsprogram: – Dette er vinn-vinn for alle parter

Allerede fra starten av desember kan Trollfjords kunder ta i bruk et splitter nytt, lokalt fordelsprogram, med eksklusive tilbud hos lokale næringsaktører.

Trollfjord, som er en lokal kraft- og bredbåndsleverandør i Hadsel kommune, kan i år lansere en tidlig julegave til sine kunder. Fra begynnelsen av desember satser de nemlig på å være i gang med et lokalt forankret fordelsprogram, som skal komme både kundene og næringslivet i Hadsel til gode.

– Man ser at store kraftleverandører har fordelsprogram med nasjonale tilbud og fordeler. Vi ønsker å ta det helt ned, vise den lokale tilknytninga vår i Hadsel, og knytte sammen de lokale aktørene her for å gi kundene gode fordeler, sier markedssjef i Trollfjord, Marthe Hov Jacobsen.

Vil få med lokale bedrifter

30. oktober presenterte Trollfjord ideen under Hadsel Næringsforenings møte for handels- og servicenæringen, og målet i forkant var klart: å få med flest mulig lokale bedrifter!

BEDRIFTER: Markedssjef i Trollfjord, Marthe Hov Jacobsen, håper så mange bedrifter som mulig har lyst til å være med på fordelsprogrammet.  

 

– Vi ønsker så mange som mulig med! I samarbeid med bedriftene finner vi fram til fordelene – det kan være alt fra rabatter, til eksklusive produkter eller kundekvelder, sier Jacobsen.

Én bedrift som aldri var i tvil om at de ville være med på fordelsprogrammet, er Corner Sport på Stokmarknes:

– Vi kommer til å by på gode tilbud, og er heller ikke fremmed for å arrangere kundekvelder og liknende. Vi ser veldig positivt på at Trollfjord starter et lokalt fordelsprogram – alt som skjer i lille Hadsel er kjempebra, mener daglig leder Einar Phil.

Vil hindre frafall av lokale bedrifter

– Frafallet av mindre butikker i Hadsel er for stort, og vi må gjøre noe. Jeg kan ikke skjønne annet enn at flere bedrifter vil være med på dette, legger Phil til.

For Trollfjord er det viktig å bidra til verdiskaping i kommunen – både gjennom produktene de leverer, gjennom arbeidsplassene de tilbyr, gjennom sponsing og ikke minst: gjennom dette fordelsprogrammet.

BLIR MED: Styreleder Toni Gjessing i Hadsel Næringsforening (til høyre), mener fordelsprogrammet er en god idé, og oppfordrer bedriftene i Hadsel til å være med. Daglig leder i Croner Sport, Einar Phil, var ikke i tvil om at han skulle "hive seg på".  

 

Styreleder Toni Gjessing i Hadsel Næringsforening mener fordelsprogrammet er en veldig god idé. Han tror det vil være positivt både for næringslivet i kommunen, så vel som for Trollfjord-kundene:

– Summa summarum vil man med dette få lojale kunder i Trollfjord, og man vil få disse kundene til å bruke de lokale butikkene. Det har vært en del butikker som har måttet legge ned den siste tiden, sånt er vi sårbare for på små steder. Derfor er timingen på dette prosjektet perfekt, og vi tror at det kun vil gi fordeler for alle involverte, sier han.

– Styrke hverandre i Hadsel

Markedssjef Marthe Hov Jacobsen i Trollfjord mener at man gjennom fordelsprogrammet kan styrke hverandre lokalt i Hadsel.

– Vi vet at fordelsprogrammer er utbredt og attraktivt, og noe kundene gjerne vil ha. Samtidig vet vi at vi har veldig mye bra lokalt i Hadsel, som man ikke finner andre steder, sier hun.

– Dette blir rett og slett «vinn-vinn» for alle parter, mener Einer Phil i Corner Sport.

Planen er at Trollfjord gjennom nyhetsbrev skal formidle de aktuelle tilbudene og fordelene til kundene. De satser på å komme med nye tilbud annenhver måned.

– Vi oppfordrer butikkene til å bli med, og håper at kundene ser verdien av å styrke lokalt næringsliv, sier Toni Gjessing i Hadsel Næringsforening.  

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Vesterålen Onlines redaksjon, men av Vesterålen Onlines markedsavdeling.

Vesterålen Online er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på vol.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.