Vesterålskraft
Gå til

Halvard Pettersen 

Satser på Vesterålen i ny drakt

Vesterålskraft fyller 80 år, og feirer med ny logo til ære for kunder, ansatte og eiere.

- Det er jo litt vemodig å si farvel til den gamle, men vi kommer ingen vei med å se bakover. Nå skal vi inn i fremtiden. Vi har ny innpakning på de samme gode tjenestene våre, sammen med våre nye og fremtidsrettede produkter, forteller direktør i Vesterålskraft AS Halvard Pettersen.

Satser på Vesterålen

Lanseringen av den nye logoen var på åpningsfesten av det nye kunstgresset i Blåbyhallen, og det var ikke helt tilfeldig.

- Vi i Vesterålskraft er opptatt av å gi verdier tilbake til lokalsamfunnet vårt og den oppvoksende generasjon er en viktig del av dette. Å la ungene spille en viktig rolle i lanseringen var helt naturlig for oss, forteller Pettersen.

Og det gjorde de til gangs. Ikke bare hadde de hovedrollen i filmen hvor logoen ble vist for aller første gang, de kunne også vise frem nye drakter med den nye logoen på.

- I tillegg er det viktig for oss å tilrettelegge for at Vesterålen skal kunne tiltrekke seg enda flere dyktige folk. Da er det viktig at ungene har til de som kommer hit har aktiviteter, og på den måten integreres alle i den flotte regionen vår.

Fremtiden er nå

Konsernsjefen synes 80-årsjubileet er en strålende anledning til å friske opp den visuelle identiteten

- Med 80 år på baken er vi sprekere og mer fremoverlent enn noen gang, og det vil vi vise både eiere, ansatte og kunder, sier den administrerende direktøren.

Nå starter arbeidet med å bytte ut den gamle logoen.

- Vi har hatt den gamle logoen i over 20 år, så det er klart at det kommer til å ta litt tid, men vi håper folk gleder seg sammen med oss til vi får dette på plass. Det er et kjempeløft for oss, ikke bare eksternt, men også internt, fortsetter han.

Selskapene i konsernet har fått sin egen versjon av den nye logoen, men felles for dem er videreføringen av det velkjente “lynet” fra den tidligere logoen. 

 

Beholdt “lynet”

For å underbygge Vesterålskraft sin strategi og identitet, har den nye logoen en frisk fargepalett med moderne typografi og en bildestil med mennesket og naturen i fokus.

Selskapene i konsernet har fått sin egen versjon av den nye logoen, men felles for dem er videreføringen av det velkjente “lynet” fra den tidligere logoen.

- Vi ønsket å videreføre lynet fordi det representerer kjernen av det vi holder på med i alle våre selskaper, hver på sin måte, forklarer Pettersen, som er svært fornøyd med den visuelle revitaliseringen av konsernet.

Jobben er gjort i samarbeid med de lokale bedriftene Deadline Media og Film AS og Hipp Hurra AS.

80 år

For hva er vel bedre enn å feire 80 år som en betydelig aktør i regionen, med en logo som sier “80 til? Ja takk!”?

En viktig del av å leve så lenge som Vesterålskraft har gjort til nå, er å ha evne til å fornye seg og å følge markedstrendene.

- Det er nok en av suksessfaktorene våre, i tillegg til at vi har et godt arbeidsmiljø med takhøyde og trivsel. De ansatte er en stor del av årsaken til at vi kan feire 80-årsjubileum, sammen med våre eiere - og ikke minst kundene våre. Dette er vår måte å sette pris på dem, at vi vi satser videre både på dem og på Vesterålen.

Viktig å bidra

For en ting er sikkert, Vesterålskraft skal fortsette å være en stor bidragsyter i lokalsamfunnet, og det var også grunnen til at de valgte å lansere logoen sammen med, og ved hjelp av den oppvoksende generasjonen med vesterålinger.

- De unge er vår viktigste ressurs, og det tar vi med oss inn i de neste 80 årene - vårt bidrag skal være tydelig og betydelig, avslutter Pettersen.

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Vesterålen Onlines redaksjon, men av Vesterålen Onlines markedsavdeling.

Vesterålen Online er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på vol.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.