ProblemFIX
Gå til

Bedriftenes rimelige og raske data- og problemfikser, også for private

Har du vært så uheldig å knuse skjermen på smarttelefonen? Slapp av! ProblemFIX fikser problemet - kjapt og rimelig!

I 2006 startet Jimmi Lorentzen opp datafirmaet "Kun Data", som i dag har fått navnet ProblemFIX, og holder til i lyse og fine lokaler i sentrum av Sortland.

– Da jeg flyttet fra Oslo til Sortland i 2006, fant jeg raskt ut at det ikke fantes noe datafirma i byen som tilbydde raske og rimelige datatjenester, forteller Lorentzen.

Han bestemte seg derfor for å dekke etterspørselen i markedet, og startet opp sin egen bedrift. Skrur vi tiden tilbake til 2006, husker nok de fleste av oss at mobil og data ikke var like utbredt som nå. Siden den gang har utviklingen vært enorm.

– Utviklingen har pekt i én retning. Vi har hele veien ønsket å være en bedrift som er spesialist på å forstå, men også beherske, et bredt spekter av tjenester innen data, mobil, smarthus, design, lyd og fototjenester, forteller Lorentzen videre.

LOKALER: ProblemFIX holder til i lyse og fine lokaler midt i Stortland sentrum. 

 

I dag har bedriften to faste ansatte og to deltidsansatte, som leverer tjenester innen graving, dataservice, nettsider, drone-opptak og datautstyr. Og det er bare noe av det ProblemFIX tilbyr.

– Daglig leder har holdt på med data helt fra DOS-tiden, og frem til Windows10. Vi har stor kompetanse på datamaskiner og mobiltelefoner. I tillegg bruker vi egenutviklede online-programmer for å ha kontroll på oppdrag, status og kunder, sier Lorentzen.

Fokus på reparasjon av data og mobil

Selv med mange data-tjenester, er det reparasjon av data og mobil bedriften har hovedfokus på.

– Vi har lagt oss på et prisnivå som skal være relativt rimelig. Vi reparerer data- og mobil/nettbrett fra kroner 500,-. Selvfølgelig vil prisen variere ut ifra hva som er problemet, og om man trenger nye deler, forteller Lorentzen.

Mange har nok opplevd frustrasjon over ting som mangler eller er irriterende på sin PC/Mac, eller mobil/nettbrett. Stikker du innom ProblemFIX kan du få et mini-kurs, samtidig som de fikser problemet.

– Vi har en spesialist innenfor dette området, og fikser det meste med din data eller mobil. Vi ser at dette er en tjeneste som er etterspurt, og at flere benytter anledningen til å komme innom på en drop-in for å få fikset problemet, mens de selv tar en liten handletur i byen, forteller Lorentzen.

Med lagerførte iPhone- og iPad-skjermer, er det mulig å få byttet en knust skjerm relativt kjapt. Det skal være lett å komme innom ProblemFIX.

FIKSER DET MESTE: Mange har vært uheldig å knust skjermen på iPhone eller Ipad. Hos ProblemFIX får du fikset nytt glass.  

– Det er bare å stikke innom. Har vi riktig skjerm inne, er det fikset på et øyeblikk, forteller Lorentzen videre.

Vil det berøre forsikringen kunden har på telefonen?

– Som oftest er det mest gunstig å ta det på forsikringen man har. Da har vi en standard formular som vi bruker, og som vi kan levere til ditt forsikringsselskap for rask og effektiv behandling, forteller Lorentzen videre.

I tillegg opererer ProblemFIX med en 30 dagers reklamasjonsrett på produkter de har fikset.

Leverer avtaletjenester til bedrifter og private

De mest populære produktene til ProblemFIX for bedrifter er leveranse og drift av nettbrett, kameraovervåkning, backup, e-post og websider.

For kun kroner 500,- per måned, pr.avtale kan bedriftene sikre seg i den grad de selv har behov eller ønsker. Vi har ikke endret prisene siden vi startet med våre bedriftstjenester for 10 år siden. Alle som har én eller flere avtaler oppnår en rabatt på timesprisen, sier Lorentzen.

Det mest populære produktet til private kunder er en "Fixavtale", som både private og bedrifter kan benytte seg av.

– Dette er en avtale som er veldig populær. Hvis det skulle oppstå noe, så kan man få fikset det gjennom denne avtalen. Det blir nesten som en årlig service, forteller Lorentzen.

DROP IN: Med lokaler lett tilgjengelig er det ingen problem å komme innom ProblemFIX. Her instruerer Lorentzen en ansatt hvordan man skal håndtere en drop-in kunde.  

 

I 2018 ble det innført nye regler for personvernlovgivning i hele EU/EØS. Nå er det strengere krav for oppbevaring av personvernopplysninger.

–Dette er noe vi kan hjelpe bedrifter med. Gjennom "GDPRfix-avtale" fra ProblemFIX, blir digitalt personvern håndtert automatisk på daglig basis. Prisen for dette er kroner 500,- (eks mva) per rapport, avslutter Lorentzen med.

Ønsker du å benytte deg av tjenestene til ProblemFIX? Ta kontakt her.

Innholdet i denne artikkelen er ikke produsert av Vesterålen Onlines redaksjon, men av Vesterålen Onlines markedsavdeling.

Vesterålen Online er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser på vol.no/ er utydelig merket, gi oss gjerne beskjed på e-post.