Sjekk hvem som er nominert til Årets reiselivsbedrift i Vesterålen

For andre gang kårer Visit Vesterålen Årets reiselivsbedrift. Tre kandidater er nominert.
Nyheter

De nominerte er Huset på Yttersiden, Museum Nord og Holmvik Brygge, skriver Visit Vesterålen i en pressemelding søndag kveld.

For halvannen måned siden, oppfordret  Visit Vesterålen folk om å sende inn kandidater til prisen, noe mange har gjort til gangs.

Ifølge juryen er hver av kandidatene møter flere av kriteriene. Vesterålen er en reiselivsdestinasjon i kraftig vekst.  Alle tre kandidatene bidrar til godt samarbeid og fremmer regionen som reisemål på en god måte.


Visit Vesterålen:

Ønsker innspill til kåringen av «Årets reiselivsbedrift»

Hvem fortjener utmerkelsen «Årets reiselivsbedrift»? Visit Vesterålen ønsker forslag.

 

50.000 i premie

Vinneren får markedsføring til en verdi av 50.000 kroner, i tillegg til heder og ære.

Juryen har bestått av Ellen Kachel i NordNorsk reiseliv, Astrid Berthinussen i Visit Vesterålen, Erling Hilstad i Fabrikken Næringshage AS og Stian Frivåg i Fiskeriparken AS.

Ifølge pressemeldingen har Visit Vesterålen har mottatt flere spennende forslag til Årets reiselivsbedrift enn de som ble endelig utvalgt.

Flere gode kandidater

Juryen mener at de tre utvalgte kandidatene alle er svært gode representanter for reiselivet i regionen.

– Det var flere gode kandidater – så det var ikke enkelt å plukke kandidatene selv om vi er fornøyd med valget av de tre vi endte opp med, sier Astrid Berthinussen til VOL søndag kveld.

Vinneren kåres på medlemsmøte for Visit Vesterålen som holdes på Andenes 15 mars. I fjor var det Hvalsafari på nettopp Andenes, som endte opp som årets reiselivsbedrift.


Hvalsafari ble årets reiselivsbedrift

Får blant annet prisen for sterk økonomi, innovativ og internasjonal tenkning.

 

Kriterier

Kriteriene for å vinne prisen, er som følger:

1. Bedriften er lokalt forankret, er medlem i Visit Vesterålen og har gjennom godt samarbeid økt interesse og salg av sitt produkt

2. Ha fremmet regionen Vesterålen på en særdeles god måte i 2017.

3. Bærekraft: Bedriften har gjort seg bemerket i sin vektlegging av samfunnsmessig, økonomisk og miljømessig bærekraft.

4. Innovativ på ett eller flere områder: nye produkter/tjenester, ny måte å distribuere eller markedsføre seg på.

5. Spesielt kriterie for 2017: Reiselivbedrift som har markert seg på sosiale medier med god historiefortelling i form av bilder, film eller aktiviteter.  Bedriften skal ha satt seg selv og Vesterålen på kartet og inspirert andre bedrifter til å gjøre det samme.