Europris Stokmarknes fikk første «årets servicepris»:

– Vi gjør egentlig ikke noe ekstra

Fredag, under «Heder og Hyllest», ble det for første gang kåret «årets servicepris» kåret av Hadsel Næringsforening. Det var tett mellom de tre finalistene som til slutt sto igjen, men Europris Stokmarknes trakk det lengste strået.

Overraskelsen var stor da Europris Stokmarknes stakk av med "årets servicepris" i Hadsel. Her er daglig leder, Renate Hansen og hennes kollega Frank Elvstad, på tur opp for å ta imot prisen.  Foto: Ann-Julie Nordgaard Nesmoen

Hadsel

– Jeg er veldig overrasket. Det er helt rått, sa Renate Hansen, daglig leder ved Europris Stokmarknes, til VOL etter de mottok prisen.

– På høy tid

Det var Toni Gjessing i Hadsel Næringsforening og Stina Gustavsen fra VOL Marked, som sto for utdelingen av denne første serviceprisen.

– Det er på høy tid at vi får utdelt en servicepris og at vi hedrer de som yter god service hver dag, sa Gjessing.

Tre ganske klare finalister

Under nominasjonsprosessen var responsen enorm, og de fikk inn over 200 nominasjoner av over 30 bedrifter i Hadsel.

– Juryen, bestående av Lina Vibe, Lars Rask og Jørn Åge Stikholmen, plukket ut seks bedrifter, og deretter fire til, basert på tilbakemeldingene vi hadde fått. Det kom inn over 1.000 stemmer på disse ti deltakerne, og jeg tenker at det er viktig at folket får sagt sitt, sa han videre.

Ifølge Gjessing var det tre ganske klare finalister: Snarkjøp Hennes Møysalbua på Innlandet, Europris Stokmarknes og Jernvareforretningen på Melbu.

– Gir selvfølgelig en ekstra boost

Alle representantene fra de tre finalistene var klare på at de var veldig overrasket, men glad og ydmyk for at folket syntes de yter god service.

– Vinneren av årets servicepris 2018 er Europris Stokmarknes, avslørte Gustavsen, til jubel og klapping fra de oppmøtte til Heder og Hyllest.

Fra venstre: Stina Gustavsen i VOL Marked, Frank Elvstad og Renate Hansen fra Europris Stokmarknes.  Foto: Ann-Julie Nordgaard Nesmoen

 

Daglig leder ed Europris på Stokmarknes, Renate Hansen, og hennes høyre hånd, Frank Elvstad, tok mot prisen, som var annonsering hos VOL Marked til en verdi at 10.000 kroner.

– Er det ett år vi ønsket å vinne, så var det i år. Dette fordi at det er første gang prisen blir utdelt og fordi at vi får vist hvem vi er, sa Hansen.

Både hun og Elvstad poengterte at de ikke gjør noe ekstra når de yter service til kundene, men at det bare er slik de er.

– All ære til alle kundene som har stemt oss frem. Selv om vi ikke gjør noe ekstra, gir selvfølgelig dette en ekstra boost, konkluderte hun.