- Kurset handler om digital tilstedeværelse og å bruke de digitale flatene til å skape lojalitet. Vi har blant annet snakket om hvor viktig det er å ha et godt budskap, og som fungerer, forteller Marius Karlsen iNord, som sammen med Camilla Solheim, var en av kursholderne.
Les også: Gir gründere mer digital kompetanse
Algoritmer
Ketil Johnsen, som er kinosjef i Hadsel, var en av deltakerne på kurset. Han var svært fornøyd med innholdet.
- Dette var absolutt interessant tema. Særlig var det spennende å få kunnskap om bruken av algoritmer. Det oppfordrer oss som driver med salg til å tenke mer når vi bruker Facebook, sier han.
-Matnyttig og inspirerende
Deltaker var også Ann Karin Grindhaug, daglig leder i B Young. Selv om hun kunne mye fra før, lærte hun såpass mye nytt at det gav ettertrykkelig mersmak.
- Det var et veldig matnyttig og inspirerende kurs. Jeg kjenner at jeg vil lære enda mer, sier hun.
Noe av det hun vil lære mer om er hvordan man kan lese grafer og statistikker på Facebook, og på hvilket vis man kan bruke Facebooks mange verktøy på en effektiv måte.
- For eksempel kan man kan gå inn og få direkte informasjon om kundene til bedriften.
Selv om lokalet var smekkfullt under kurset, tror Grindhaug at enda flere hadde hatt nytte av å være der.
- Digital kunnkap er viktig for å henge med i tiden. Bedrifter som ikke hiver seg rundt, risikerer at de dør ut, slår Ann Karin Grindhaug fast.
-Handler om utvikling
Salgssjef i VOL, Martin Meisterlin, er godt fornøyd med gjennomføring av arrangementet.
- Oppmøtet var veldig bra. Det var ekstra artig å se så mange fra næringslivet være til stedet, sier han.
- Man må slutte å tenke på hvilken kanal man bruker for å nå kundene. I stedet må man tenke hvilke innhold man putter inn i kanalene. Dette handler i det store og det hele om å utvikle næringslivet i Vesterålen, slår Martin Meisterlin fast.