Har solgt seks millioner kvadratmeter tak:

Age hedret for stålsterk innsats

Alsvåg Plater AS er stolte over at bedriftens gründer og styreleder Age Solheim i går fikk utdelt Norsk stålbransjes hederspris Stålprofilen.

Styreleder i Alsvåg plater, Age Solheim til høyre, fikk tildelt hedrespris for sin innsats i bransjen.   Foto: Innsendt

Stålprofilen gikk i år til Einar Braathu, Bjørn Normann Sandaker, Age Solheim og Gunnar Solland.  Foto: Innsendt

Sortland

Dette er en hederspris som henger høyt i norsk stålbransje. Eventyret som Age startet for snart 40 år siden i bygden Alsvåg, får sin fortjente oppmerksomhet, og Age som har vært svært delaktig i bedriftens utvikling i årene som er gått fikk under stålbanketten fortjent heder, ifølge ei pressemelding.

 Alsvåg Plater AS er i løpet av disse årene gått fra å være en liten lokal produsent til å bli en kjent merkevare i bygge bransjen og en viktig stemme i norsk stålindustri.

Fremtredende innsats

Stålprofilen er den norske stålbyggebransjens hederspris, og deles ut av Norsk Stålforbund og Norsk Forening for Stålkonstruksjoner. Stålprofilen gis til personer som har gjort en spesiell og fremtredende innsats for stålbyggingens utvikling i Norge, på land eller til vanns. Utmerkelsen symboliseres ved et emaljert jakkemerke i sølv og gull, håndlaget ved OPRO i Oslo. 

Stålprofilen gikk i år til Age Solheim, Einar Braathu, Bjørn Normann Sandaker og Gunnar Solland. Prisutdelingen foregikk under Stålbanketten, torsdag 1. november, på Grand Hotel i Oslo.

Stålprofilen gikk i år til Einar Braathu, Bjørn Normann Sandaker, Age Solheim og Gunnar Solland.  Foto: Innsendt

 

Personlig service

Her er juryens begrunnelse for at Age Solheim fikk hedersprisen:

Age Solheim er en gründer som i 1979 startet Alsvåg Plater AS. Den gang var det kun svenske og finske produsenter av rulleformede taktekker i Norge. Forretningsidéen var å kjøpe hhv galvaniserte og lakkerte råvarer på coil og at profileringen kunne skje lokalt.

Skreddersøm og god logistikk er konkurransefortrinnene. Dette innebærer kortere monterings tid og lavere kostnader. Siden oppstarten har Alsvåg Plater produsert nærmere 6 millioner m2 dvs. 60.000 hustak.

Age har lagt stor vekt på personlig service, kvalitet og tillitsforhold da fornøyde kunder er selve eksistensgrunnlaget.