Vesterålskraft skifter logo

Avslører at den nye logoen blir en videreføring av den gamle.

Administrerende direktør i Vesterålskraft, Halvard Pettersen, ser frem til logoskifte, selv om han også synes at det er vemodig. 

Den gamle og nåværende vesterålskraftlogoen blir snart skiftet ut. 

Sortland

Den endelige offentliggjøringen finner sted førstkommende lørdag i Blåbyhallen, i forbindelse med et familiearrangement som blant annet markerer det nye kunstgressdekke.


Verdens beste fotballtrikser kommer til Vesterålen

Tobias Becks har trikset med Zlatan, A.C Milan og i 80 meters fritt fall over Oslo. Lørdag 9. februar kommer han til Blåbyhallen for å lære bort fotballtriks.

 

– Vesterålskraft har hatt en betydelig rolle i Vesterålen i 80 år, og vi synes derfor det var en ypperlig anledning til å vise Vesterålingene at vi satser like sterkt inn i de neste 80, forteller administrerende direktør Halvard Pettersen i en pressemelding.

Vesterålskraftkonsernet består av flere selskaper. Med den nye logoen får alle selskapene sin egen utgave, med unntak av Vesterålskraft Nett, som beholder den nåværende logoen inntil videre. Årsaken er nye nasjonale regler som krever at nettselskapene skilles enda tydeligere fra de kommersielle selskapene.

– Vesterålskraft skal være her i lang tid fremover, og det var et behov for en revitalisering. Gjennom den nye logoen ønsker vi å formidle at vi satser på fremtiden, sier Pettersen.

I 2019 fyller Vesterålskraft 80 år. Ifølge den administrerende direktøren, var det en utsøkt anledning til å presentere en ny logo. Han synes dog det er noe vemodig å ta farvel med den gamle.

– Det blir jo selvfølgelig litt vemodig å si farvel til logoen som har fulgt oss gjennom tykt og tynt i mer enn 20 år. Det er årsaken til at vi ønsket å videreføre “lynet” vårt i den nye logoen. Det synes jeg at vi har klart på en veldig fin måte - men nå vil jeg ikke avsløre for mye, dere får komme i Blåbyhallen på lørdag å se, konkluderer Pettersen i pressemeldingen.