Det sier daglig leder Jonny Sandmo ved Bodø Taxi i en kommentar til Vesterålen Online.

Etterspør info

Han forteller at det fra tid til annen ikke er uvanlig at sjåførene til Bodø Taxi via rekvisisjon fra Nordlandssykehuset i Bodø blir bedt om å hjelpe pasienter til skranken eller videre til utangen på flyplassen.

– Jeg har ikke hørt om denne hendelsen før nå, men dersom vi har gjort feil så prøver vi selvfølgelig å forbedre oss.

Han forventer at Fylkeslegen i Nordland tar kontakt slik at de han få sett nærmere på hendelsen.

– Da må vi ha informasjon slik at vi vet nøyaktig når transporten skjedde, slik at vi kan nøste videre for å finne ut hva som har skjedd på flyplassen.

Behjelpelig

Han sier at det ofte gis informasjon fra sykehuset om hva slags hjelp helsevesenet forventer at man skal være behjelpelig med på flyplassen.

– Da hjelper vi til med det som skal til, også med bagasje. I denne saken vil jeg tro at det ble gitt melding fra sykehuset om at pasienten skulle avleveres til Widerøe eller Avinor. Dersom Fylkeslegen kontakter oss og vi får mer nøyaktige opplysninger, vil vi selvfølgelig undersøke om sjåføren har gjort noe feil. Og da skal vi rette på det for å unngå at noe slikt skal skje i framtida, sier daglig leder Jonny Sandmo ved Bodø Taxi.

– Jeg håper ingen av våre sjåfører har vært så kyniske at de dytter folk i rullestol gjennom døra på flyplassen og stikker av. Jeg kan ikke tenke meg at det har skjedd, sier drosjelederen i Bodø.