Vesterålskraft konsern leverer tjenester som nettdrift, kraftproduksjon, fjernvarme, og fiberbasert bredbåndsløsning med telefon, internett og TV-løsning for private og bedrifter. Med en total omsetning i 2018 på ca. 277 MNOK, er det viktig å være først når det kommer til å ta i bruk digitale og innovative verktøy. Målet er å hele tiden ligge i front i bransjen, og bidra til å pushe den fremover.
Leder med digital IT-kompetanse
Konsernet Vesterålskraft er 80 år og sprekere enn noen gang. Med ny logo og intern omstrukturering rigges nå virksomheten for morgendagens muligheter.
– Konkret leter vi etter en person som er «fremst i skoene» når det kommer til teknologi og digitale løsninger, samtidig som det må være noen med lederegenskaper, forteller administrerende direktør Halvard Pettersen. Han løfter frem personlige egenskaper som god kommunikator og løsningsorientert, som viktige karaktertrekk.
FÅ MER INFO OG SØK PÅ STILLINGEN SOM DIGITALISERINGSLEDER HER
Resultat- og utviklingsorientert
Stillingen er en viktig del av konsernets strategi for videre utvikling, ikke bare i selskapet, men også i bransjen forøvrig.
– Det betyr at vi ser etter en leder med høy IT-faglig bakgrunn og med erfaring fra implementering av IT-strategi, innkjøp og drift av IT-systemer, sier Pettersen. Digitaliseringslederen vil også ha budsjettansvar og være en viktig ressurs i ledergruppen, i forhold til hvordan både konsernet og datterselskapene rigges for morgendagens muligheter.
– Vi er klar over at vi leter etter et kinderegg av et menneske her, men vi håper og tror at den personen finnes, sier Pettersen.
Markedsansvarlig for fem selskaper og konsernet som eier dem
Økt fokus på innovative løsninger i markeds- og kommunikasjonsarbeidet skal løfte konsernets brukeropplevelser, og for å løse dette ser de nå etter en fremoverlent markedsfører med øye og interesse for morgendagens utvikling og trender.
– Med det mener vi en person som skal jobbe dedikert over tid, med alle våre selskaper. Personen skal bidra til å løfte konsernet - ikke bare til å imøtekomme dagens forventninger i forhold til kommunikasjon og markedsarbeid, men også se fremtidens trender, og bidra til å sette bransjestandard, forteller den administrerende direktøren.
FÅ MER INFO OG SØK PÅ STILLINGEN SOM MARKEDSANSVARLIG HER
Konseptutvikling, strategi og drift
Markedsansvarlig i Vesterålskraft må ikke bare ligge i front i forhold til utvikling og trender innen tradisjonell og digital markedsføring, men også evne å meisle ut en langsiktig kurs - ikke bare for konsernet, men også for hver enkelt av datterselskapene. I tillegg skal personen bistå med drift, og leder arbeidet knyttet til kommunikasjon og design i hvert enkelt selskap.
– Vi ønsker oss en relasjonsbygger, som både forstår og evner å kommunisere med kunder digitalt og samtidig ivareta våre samarbeidspartnere og leverandører i verdikjeden, fortsetter Pettersen.
Arbeidsmiljø
Vesterålskraft er svært opptatte av at man skal ha det bra på jobb, og legger til rette for et godt arbeidsmiljø der alle bidrar med sitt.
– Alle som jobber her får konkurransedyktige betingelser og gode pensjonsordninger. Vi har også et godt velferdstilbud i konsernet, avslutter Halvard Pettersen.
De to stillingene vil jobbe tett sammen, for å rigge Vesterålskraft for morgendagens utfordringer.
Produsert av Deadline Media.