Nå trenger vi ny senterleder på Sortland Storsenter

Vi søker en senterleder som kan ta Sortland Storsenter til nye høyder! Som med solid kremmerånd, aktiv markedsføring og solid drift kan forsterke Sortland Storsenters gode posisjon i sitt markedsområde.

Annonsørinnhold produsert av VOL

Sortland Storsenter åpnet i 2004, og gjennomgikk i 2019 en spennende revitalisering. Senteret fremstår i dag i moderne drakt.

De siste årene er butikkmiksen utvidet, og vi har oppnådd god omsetningsutvikling. Sortland Storsenter består i dag av 34 butikker.

Vi ser en betydelig oppside i videre utvikling av Sortland Storsenters posisjon i regionen gjennom fokus på å skape gode kundeopplevelser.

Les mer, og søk på stillingen som senterleder her!

Du lurer sikkert på hvordan det er å jobbe som senterleder?

Cecilie Bang (37) startet som senterleder på Sjøsiden Senter i Mosjøen etter nesten 11 år i XXL i ulike roller, sist som varehussjef for XXL i Mo i Rana.

Som senterleder på Sjøsiden er Cecilie en lagleder, kollega og ikke minst senterets ansikt utad.

Cecilie Bang (37) er senterleder på Sjøsiden Senter i Mosjøen. Her hjelper hun leietakerne med å lykkes i hverdagen.

Hva motiverte deg til å ville bli senterleder?

– Jeg liker å prøve nye ting og utvikle meg. Både i jobbsammenheng og som person. Jeg har vært innom mange butikk-kjeder underveis i karrieren, og har også jobbet på mange ulike sentre. Butikk og kjøpesenter har alltid fasinert meg, og jeg husker at jeg allerede i ung alder tenkte at senterleder-jobben virket spennende. Så da senterlederstillingen på Sjøsiden ble lyst ut, var det bare å få sendt inn en søknad og krysse fingrene.

Å bli senterleder var på mange måter et naturlig neste steg etter å ha vært varehussjef i mange år.

Som senterleder så får du jobbet med butikkdrift på en litt annen måte enn når du står i egen butikk. Du må løfte blikket og se på hva som skal til for å lykkes med driften av et helt senter, samtidig som du skal hjelpe hver enkelt få ut potensialet i sin butikk. Siden jeg har jobbet i retail selv i så mange år så følte jeg at jeg hadde kompetansen og erfaringen til å hjelpe leietakerne våre lykkes i hverdagen.

Jeg viste også hvor mye et senter betyr for menneskene rundt, og da særlig på et mindre sted som Mosjøen. Da virket det ekstra givende å få lov til å bli med på en svært etterlengtet oppgradering av senteret.

Hva synes du er det mest spennende med jobben?

– Det som har vært mest spennende med jobben er å bli kjent med nye mennesker, butikker og kjeder. Utbygging og fornying av senteret har også vært veldig lærerik prosess.

Jeg liker at det er ting som skjer og at du kan ta eierskap i din egen arbeidshverdag. I jobben som senterleder kan du jobbe både overordnet og helt ned i detaljnivå - det er alltid noe å ta tak i.

Jeg liker å jobbe med mennesker og strekke meg etter mål, og i denne jobben får du begge deler på en veldig god måte. Du får også jobbet mer med markedsføring enn du kanskje får om du jobber i en butikk, og det synes jeg har vært veldig spennende.

Som senterleder så skal du stødig vise vei og legge til rette for at leietakere lykkes og at de som besøker oss for en fin opplevelse. Det er en stor bredde i det du jobber med, slik at ingen dag blir lik – det digger jeg. Det er en stor frihet i jobben, så da gjelder det bare å forvalte den på best mulig måte.

Sortland Storsenter gjennomgikk i 2019 en spennende revitalisering.

Hva skal du gjøre med Sjøsiden Senter i tiden som kommer?

– Selv om vi nylig åpnet dørene til et oppgradert og større senter så er det jo mye vi fortsatt kan jobbe med slik at vi fremstår på best mulig måte. Det er fremdeles mye å lære om Mosjøen og omegn, drift og så er det viktig for meg at det både føles godt å jobbe på, og å besøke, Sjøsiden. Så samholdet blant de som jobber her og hvilken opplevelse våre kunder får er alltid i fokus.

Vi skal sette et mer lokalt preg på markedsføringen vår, og for meg er det naturlig at senteret er en synlig og god lokal ambassadør. Så vi har forskjellige tiltak planlagt som forhåpentlig styrker samholdet ytterligere her i Mosjøen.

Og så er det alltid mye spennende som skjer på markedsføringssiden, og særlig med kundeklubben vår. Så her er det nok å ta tak i.

Les mer, og søk på stillingen her!

Om senterleder-rollen i Scala Eiendom

  • Du må ikke kunne «faget» fra før for å lykkes i rollen som senterleder i Scala Eiendom.

  • Har du forståelse for varehandel, en kremmerånd, og liker å motivere de rundt deg, så kommer du langt.

  • I rollen som senterleder må du være utadvendt og glad i å yte det ekstra lille for senterets kunder og butikkenes ansatte.

  • Vi mener at en god senterleder hos oss er den viktigste brikken i kundereisen og har mulighet til å påvirke hvordan et besøk på våre kjøpesentre oppleves.