Prisen deles ut til den eller de som gjennom god kommunikasjon har bidratt til å synligghøre eller fremme Nord-Norge, nordnorsk kultur, kompetanse og suksessfulle prosjekter i nord.

- Vinneren skal ha vist vei i god kommunikasjon og være modig og til inspirasjon for andre i kommunikasjonsfaget.

Ifølge Kommunikasjonsforeningen er Meier nominert for å utøve kommunikasjon med sterk nordnorsk identitet, for å ha skapt oppmerksomhet rundt Nord-Norge gjennom god visuell kommunikasjon og for å kommunisere åpent om personlig sorg.

Meier jobber til vanlig som kreativ leder i sortlandsbedriften Deadline Media.

- Gleder meg

Meier selv er takknemlig og glad for nominasjonen.

- Selv om det er vilt å få lov å jobbe med giganter som Volvo, er det like morsomt når en kunde med to ansatte lykkes med sine mål. Det e den gleden over å få til noe sammen, som driver oss fremover. Nå har jeg ingen tro for at jeg vinner noen kommunikasjonspris. Rett og slett fordi de andre er enormt flinke og minst en av dem redder liv med sitt arbeid. Jeg gleder meg til Kommunikasjonsdagen 13.november for å møte de andre finalistene og ikke minste gode kollegaer ifra hele Nord-Norge. Så skal vi skåle og feire at Nord-Norge er den mest spennende stedet å jobbe og bo - også innen kommunikasjonsbransjen.

- Ikke de stakkars folka i nord

Meier sier hun synes der er spennende å bygge omdømmet til Nord-Norge som et spennende sted å jobbe og bo.

- Det er noe jeg virkelig brenner for. Jeg er så takknemlig for at jeg har kollegaer i Deadline Media som brenner for akkurat det samme som meg. Jeg er også så takknemlig for at vi har kunder som ønsker å fortelle en ny historie om Nord-Norge. Ikke den om de stakkars folka i nord, men den om de som tør å gå sine egne veier til neste mål.

- The edge is the new middle

Meier sier hun synes det er stas å kunne få lov å jobbe med kommunikasjon fra Vesterålen.

- Erik Bugge sa at "The Edge is the new middle", og det ser vi i nabolandene våre også, Sverige og Finland. Hvem skulle vel tro at Skellefteå er stedet hvor Netfflix, Adidas og HM drar for å finne gode kommunikasjonsfolk? Det tror jeg at vi kan få til i Nord-Norge også, for nå samarbeider vi på tvers av byråer for å skape spennende kampanjer, sier Meier.De andre finalistene er Tromsøundersøkelsen og Espen Nordahl.

Prisen deles ut under fagdagen «Kommunikasjon #nordnorge» i Bodø i november.