Snart kan du sjekke når søpla skal tømmes

Reno-Vest lanserer en ny mobilapp som per i dag bare er tilgjengelig i kundemagasinet. Intensjonen er å blir mer tilgjengelig for kundene.
Nyheter

– Med appen kan kundene våre få informasjon om åpningstider, returpunkter, sortering og samtidig få varsel samme dag som det er tømming, forteller daglig leder ved Reno-Vest, Tage Ellingsen.

Hovedintensjonen med den nye appen, som heter Min Renovasjon og er utviklet av Norkart, er å forbedre informasjonen som er tilgjengelig for kundene.

– Det gir oss en unik mulighet til å informere innbyggerne og å knytte oss nærmere sammen. Vi blir rett og slett mer tilgjengelige. For eksempel kan kundene våre sende inn meldinger via appen. Vi ser veldig fram til å tilby denne tjenesten, sier Ellingsen og understreker at det er et gratistilbud.

Kommer før jul

Det vil fortsatt gå noen uker før nyervervelsen blir tilgjengelig for Reno-Vests kunder.

– Målet er at den skal være klar før jul. Det gjenstår litt før den er ferdig oppbygd datateknisk, opplyser Ellingsen.

Det er Norkart som leverer appen til Reno-Vest og til flere andre kommuner.

– De leverer apper til flere kommuner i Norge og mange av kommunene har alt begynt å ta bruk løsningen, inkludert Harstad, sier han.

Kan velge kommune

Ifølge Ellingsen kan lokale Renovest-kunder allerede laste ned appen på sine respektive mobiler, men å ta den i bruk lar seg ikke gjøre.

– Foreløpig ligger ingen vesterålskommuner inne med adresse, og derfor kan ikke appen tas i bruk. Men jeg har selv testet den ved å ta i bruk adresser fra Harstad. Det er en fin og effektiv tjeneste, understreker Ellingsen.

Mer praktisk

Et annet viktig foremål med den nye applikasjonen er at den skal gjøre det mer praktisk for Reno-Vest.

– I dag sender vi ut tømmekalender på papir. I liket med flere kommuner ellers i landet, ønsker også vi å gjøre tømmekalenderen tilgjengelig via digitale løsninger for å tilby tjenesten på en enklere måte. Å ha informasjonen lett tilgjengelig på mobiltelefonen hver dag, er mye mer praktisk enn å skulle finne informasjonen i kundemagasinet, slår Tage Ellingsen fast.