– Vi har hatt problemer med postdistribusjon fordi det har vært så glatt. Vårt ønske er å få fram posten så raskt som mulig, men vi har et sikkerhetsaspekt som gjør at det må gjøres vurderinger, sier kommunikasjonssjef John Eckhoff.

– Nordstrand etterlyser varsling med beklagelse over at posten ikke kommer fram?

– Posten ringer ikke til kundene. Vi skriver bare brev. Dersom kundene har spørsmål om uteblitt post, oppfordrer vi til å ringe vårt profesjonelle kundesenter. De kan lett finne svar. I dette tilfellet blir posten lever så fort kjøreforholdene tilsier det. Det er budet alene som avgjør når det er forsvarlig å kjøre opp til huset, sier Eckhoff.

Les også: Uten post i tre dager

Eckhoff anbefaler kunden å ta en telefon til de som er ansvarlig for veien, og få dem til å strø, slik at det blir fremkommelig.

– Jeg forstår at det kan oppleves frustrerende, samtidig er det sikkerhetsaspektet som det må tas høyde for. Ingen må være i tvil om at det er like viktig for henne som for oss at posten skal komme fram så fort som mulig, avslutter Eckhoff.