Storm Pedersen har de siste årene jobbet mye med såkalt streetstyle. Foto: Ole Martin Halvorsen

Storm er kjent for sterke meninger, sin avantgardiske, uredde stil, og har lenge vært blant de internasjonale streetstyle-fotografenes absolutte favoritter. Tidligere har han blogget under eget navn på blogg.no under Nettavisen, men denne uken blir han The Daily Influencer, og tar med seg både bloggen og det nye navnet til Aller Media og AdLINK Media, heter det i ei pressemelding fra The Daily Influencer.

– Jeg vil jobbe med de beste, og Aller Media og AdLINK Media var de som sto aller øverst på listen av tenkte samarbeidspartnere. Det var litt skummelt å skulle spørre selve "gullbarren" i norsk media om et samarbeid, men det var målet mitt. Det er så lett å bli komfortabel i sitt vanlige mønster, og ikke gå for det man virkelig vil, men de ga meg heldigvis et rungende ja på første forsøk, og jeg er veldig glad, sier Storm Pedersen.

– Vi er kjempestolte over å ha fått Storm i stallen. Ikke bare er han en av Norges mest markante og respekterte motepersonligheter, men han har en helt egen stemme, og presenterer et univers ulikt noe annet, sier bloggredaktør i Aller Media, Ingeborg Heldal.

Erfaren stylist

Storm har over 13 års erfaring som stylist. Han har vært moteredaktør for Nick og Mann, kostymedesigner, head makeupartist for L’Oreal Paris, coach for modellene i Top Model, samt deltatt i en rekke TV-programmer som moteekspert. I tillegg til hans norske meritter, har stylisten bodd flere år i New York – og ikke bare blitt anerkjent for jobben som stylist, men også for sin personlige stil. Han har i senere år fått oppmerksomhet i store, internasjonale magasiner som Vogue, WWD, W Magazine, Hypebeast, ELLE, The New York Times, Glamour og L'Officiel, for å nevne noen.

Klare visjoner

– Visjonen min bak The Daily Influenser, eller TDI som blir kortversjonen, er å ta jobben som stylist og makeupartist videre til et nytt nivå i mitt eget liv, samt å dele min kunnskap og pasjon for mote, interiør, reise og skjønnhet med alle – menn og kvinner. TDI vil være en ærlig stemme på det som skjer rundt oss, samtidig ønsker jeg å stimulere til nytenking, sier Storm Pedersen.

Selv om Storm Pedersen er avsender, kommer siden til å dreie seg mer om leseren enn ham selv.

– Dette skiller TDI fra andre mote- og livsstilsblogger, forklarer Storm Pedersen. – TDI blir mer et personlig magasin med daglige oppdateringer av streetstyle fra hele verden. Målet mitt er at TDI skal bli den siden folk daglig vil oppsøke for å få en liten innsprøytning på hva som beveger seg, og kanskje noe mer enn "de fem beste blondekjolene du bare MÅ ha".