Det sier Ellen C. Scheen, kommunikasjonsrådgiver i Netcom til VOL.

Det var Per Ivar Pettersen fra Straumes som tipset VOL.

- Vi har vært uten dekning siden onsdag. Jeg har prøvd å kontakte dem på Facebook, men det eneste de sier er at de ikke kan opplyse om noen rettetid, sier Pettersen.

VOL begynte så å se på saken, og fikk ny melding fra Pettersen.

- Jeg begynte å si jeg skulle kontakte media, og fikk da i svar at feilen ville bli rettet innen klokken 23.00 i kveld, sier Pettersen.

Ellen C. Scheen har følgende forklaring.

- Vi har problemer med transmisjonen eller linjene til basestasjonen som gir dekning i Bø. Vi sender en tekniker dit så fort som mulig for å få fikset feilen. Vi beklarer så mye de ulempene dette har for våre kunder i området, sier Scheen.

- Hvorfor tar dette så lang tid?

- Det har jeg ikke noe svar på akkurat nå. På generell basis oppdages slike feil av kryssmeldinger da en ofte deler slike stasjoner. Hvorfor det ikke har skjedd her er jeg ikke sikker på.

Hvordan rutiner har dere for å gi informasjon til abonnenter?

- Vi bruker ikke å sende ut noe varsel til enkeltabonnenter, men bruker driftsmeldinger på nettsidene våre og på Facebook, sier Scheen.

Feilen skal altså være rettet opp i innen klokken 23.00 fredag kveld.