LNS hadde det laveste av tre anbud på strekningen, som består av 7,1 kilometer vei, to tunneler og flere støttmurer med altaskifer. De to tunnelene er  Kråknestunnelen på 2.430 meter og Storvikatunnelen på 1.190 meter.

– Prosjektet er på 368 millioner kroner, og det kommer godt med. Vi har fortsat ansatte som er permittert og vi begynner nå å trappe ned anleggsarbeidet i Røssåga, der vi har arbeidet med en kraftstasjon, sier Frode Nilsen i LNS.

– Ellers er det langt mellom de store prosjektene om dagen, legger han til.

LNS regner med å ha rundt 80 ansatte i sving i Alta og prosjektet skal være ferdig i 2018.

Les også: LNS leverte det beste tilbudet på stortunnel

Island

På Island har datterselskapet LNS Saga signert en kontrakt for bygging av første trinn av et nytt sykehus i Reykjavik.

– Kontrakten er på cirka 120 millioner norske kroner, og gjelder bygging av et sykehotell. Dette er første byggetrinn for et helt nytt sykehus i Reykjavik, sier Asgeir Loftsson i LNS Saga.

Les også: Passerte to milliarder i omsetning