– I år er forhåndssalget økt med 25 prosent, sammenlignet med billettsalget i fjor på samme tid. I tillegg har det vært kortere tid fra salgsstart i år. Det er en utrolig fin bekreftelse fra folket at Fæsterålen blir stadig mer populært, sier billettansvarlig Synne Christin Larsen.
Det skriver festivalen i en pressemelding.
Videre skriver de at signalene fra billettkjøpere og samarbeidspartnere har også blitt godt mottatt hos Festivalsjefen:
– Fjorårets festival var en stor suksess produksjonsmessig. Dette, kombinert med den økte interessen, gjør at vi føler oss klar for å satse på en enda større festival i år, avslører Stein Inge Pedersen.
Øker artistbudsjettet
I 2024 sprenger de også sitt eget artistbudsjett:
– Vi er snart i mål med alle bookingene. Rotlaus og Carina Dahl er allerede sluppet, og vi har en del gode navn som vi gleder oss til å slippe i starten av neste måned, forteller han.
Festivalkontoret er veldig positive på satsningen videre på Fæsterålen, og håper at også til neste år lages det arrangementer i tilknytning til festivalen.
– Folk trekker folk. Vi blir derfor kjempeglad når andre ser potensialet i at det samles så mange folk på en plass, forteller Pedersen.
Fæsterålen-gjengen motiveres også av de ringvirkningene det skaper.
– Helt klart er det en ekstra motivasjon som vesteråling å være med å skape dette «hjemme». Og nå har vi noen spennende samarbeid som forhåpentligvis vil gjøre ringvirkningene enda større, forteller en hemmelighetsfull Synne Christin Larsen.