Det bekrefter Deadline Event som står bak festivalen.

Les også: Dette må bli en årlige festival

- I morgen klokka tolv arrangerer vi pressekonferanse med artistslipp. Mer informasjon vil bli gitt da, sier en hemmelighetsfull Stein Inge Pedersen, daglig leder i Deadline Event.

Festivalen ble i fjor en stor suksess. Festivalarenaen var da på parkeringsplassen ved Skibsgården.

Les også: 80-tallet inntok Fæsterålen

Se billedgalleri fra fjorårets festival ved å bruke piltastene på PC/Mac eller sveipe med mobil/tablet.

Suksess

Fjorårets festival ble en suksess. Festivalsjef Stein Inge Pedersen antar at det har var rundt 5.000 til 6.000 besøkende til sammen med FamilieFæsterålen og Fæsterålen.

– Det ble solgt 1315 billetter til Fæsterålen på fredagen, og 2540 billetter på lørdagen, sa Pedersen til VOL i fjor høst.

Han var da godt fornøyd med resultatet.

– Siden det er første gang vi arrangerer dette må jeg si meg fornøyd, sa Pedersen.

– Jeg tror vi har bedre tall en Bakgårdsfestivalen i Harstad, uten å være helt sikker.

Dette måtte VOL sjekke opp i. Bakgårdsfestivalen går over tre dager, men om en sammenligner lørdagene så vinner Fæsterålen, der Bakgården hadde cirka 2400 besøkende.

Les også: Folkets bilder fra Fæsterålen