Stillingen er første av sitt slag i kommunen, sier kommunalsjef for samfunn og samskapning, Robin S. Lillejord i en pressemelding.

– Vi har store ambisjoner om å bli en av de beste, og for å oppnå det, må vi jobbe med de beste og jobbe sammen. Vi er sikre på at innholdsprodusenten vil være en verdifull ressurs for å øke synligheten på digitale flater og styrke kommunikasjonen vår, påpeker Lillejord.

Blir kommunens stemme

Kandidaten som får jobben vil bli en del av et stort faglig nettverk av både kollegaer og samarbeidspartnere, og vil ha ansvaret for å produsere relevant og engasjerende innhold til kommunens nettside og digitale kanaler. Stillingen vil også innebære videreutvikling av kommunens kommunikasjonsstrategi og profil i samarbeid med kommunikasjonsbyrået Deadline.

– Vi ønsker å ha en tettere og mer åpen dialog med innbyggerne våre, og som innholdsprodusent for Øksnes kommune får du en unik mulighet til å prege historiefortellingen til en fremoverlent og innovativ kommune i vekst, sier Lillejord i meldingen.

Nøkkelen til suksess

– Vi er på utkikk etter en person som har en utpreget evne til å kommunisere med ulike målgrupper og som vil være med på å bidra til at Øksnes kommune når ut til enda flere, sier Lillejord.

I stillingsutlysningen legger kommunen spesiell vekt på at de ønsker å ansette en innholdsprodusent som evner å fortelle gode historier gjennom foto, tekst og video.

– I dagens digitale verden betyr det å møte dem på nettet, i sosiale medier, og andre digitale kanaler. Skal du nå ut med kommunikasjon som virkelig treffer folket og får dem med deg, må du være villig til å kommunisere på deres vilkår og i deres miljø.

Har hele organisasjonen i ryggen

Konstituert kommunalsjef, Camilla Waagbø, ser frem til å få en dyktig innholdsprodusent med på laget. Hun understreker at de har hele organisasjonen i ryggen på at kommunikasjon er viktig.

 “Med den rette kandidaten på plass vil hele organisasjonen støtte opp under arbeidet med å øke vår synlighet og åpenhet – både når det kommer til digital kommunikasjon, men også med tanke på hvordan vi fysisk fremstår i møte med innbyggerne våre.”

Øksnes for flere

I kommunens nyetablerte kommunikasjonsstrategi og kommuneplan for samfunnsdel er det visjonen “Øksnes for flere”, som kommer til å være den røde tråden gjennom hele arbeidet.

“Vi har en målsetting om å være relevante og tilgjengelige for alle innbyggere og besøkende.” sier Waagbø.

Hun forteller at kommunikasjon er et viktig element i denne strategien. “Vi kan ikke bare snakke om at Øksnes virkelig er for alle – vi må også vise det.”, sier Waagbø avslutningsvis i pressemeldingen fra Øksnes kommune.