– Vi er glade for Altibox har greid å komme frem til en langsiktig avtale som både ivaretar valgfriheten til kundene våre og som sikrer dem tilgang til et attraktivt nyhets- og underholdningstilbud, sier daglig leder i Vesterålskraft Bredbånd Ronny Amundsen

Den langsiktige avtalen mellom Altibox og TV 2 er nettopp på plass, og TV 2s innhold blir tilgjengelig for kundene fredag ettermiddag.

Beklager til seerne

– Nå ser vi frem til å endelig komme ut med alt innholdet vårt til Altibox sine tv-kunder, som har vært uten TV 2 i lang tid. Til alle disse seerne vil jeg beklage. Den nye avtalen er fremtidsrettet og vil bidra til å sikre grunnlaget for et fortsatt bredt tilbud av norsk underholdning, drama, sport og ikke minst nyhetsjournalistikk, sier sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2, Olav T. Sandnes i pressemeldingen.

Mistet tilgangen i april

Kunder med tv fra Altibox har ikke hatt tilgang til innhold fra TV 2 siden 1. april. I denne perioden har kundene blitt kompensert med en kronerabatt eller ekstrapoeng for å kunne velge alternativt innhold.

– Vi vet at mange synes det tok altfor lang tid å komme frem til ny avtale og er lei oss for at dette gikk ut over kundene. Som et ekstra plaster på såret for den lange perioden med svarte skjermer, vil alle få beholde de 50 ekstrapoengene ut året, sier administrerende direktør i Altibox Tor Morten Osmundsen.

TV 2 Play basis vil også på sikt bli tilgjengelig som en del av Altibox' valgfrie underholdningsunivers.

– Vi er opptatt av at seerne skal ha enkel tilgang til innholdet vårt, uansett om de strømmer eller ser lineær-tv. Mange unge seere bruker strømmetjenester mer enn lineær-tv. Avtalen med Altibox støtter derfor opp under vårt allmennkringkasteroppdrag i en ny tid, sier Olav T. Sandnes.