Nettsiden har passert 30.000 sidevisninger fordelt på 3.543 unike brukere.
- Det forteller i grunnen alt om engasjementet, sier prosjektleder for næringsutvikling ved kultur- og næringsavdelingen i Bø kommune, Rune Eriksen i en pressemelding.
Bøguiden er også etablert med egen Facebookside som har 1.250 likere. Nylig ble den populære guiden etablert på Instagram og har allerede over 200 følgere.
Les også: Gir ut informasjonsguide om Bø
- Fornøyelse å samarbeide
Nå overlater Rune Eriksen i Bø kommune prosjektledelsen til næringsforeningen.
Lederen i Bø Næringsforening, Svein R. Bruun er meget godt fornøyd med Bøguiden og arbeidet som ligger bak.
- Det har vært en fornøyelse å samarbeide med kommunen i dette prosjektet som vi virkelig har tro på. Eriksen har gjort en formidabel jobb. Selv om han nå overlater prosjektledelsen til oss blir han med videre i styringsgruppen, sier Bruun.
- Næringsforeningen har tegnet avtale med leverandør Nettrakett for vedlikehold, videreføring, administrasjon og markedsføring av produktet. Bøguiden er i trygge hender, avslutter næringsforeningslederen.
Les også: Har lansert Bø-guiden
Samarbeidsprosjekt
Bøguiden har vært et samarbeidsprosjekt mellom Bø kommunes kultur- og næringsavdeling og Bø Næringsforening. Det lokale selskapet Nettrakett står bak den tekniske løsningen. Så langt har 60 bedrifter tegnet avtale for deltagelse og presentasjon på Bøguiden.