– Vi ønsker at kunder utenfor Vesterålen skal få tilgang på varene våre. Kanskje treffer vi utflytta vesterålinger som vil bruke oss, sier Håvard Myhra ved Corner Sport.

Den overordnede intensjonen med nettbutikken er blant annet å presentere hele varesortimentet på nett.

– Og så har vi et ønske om å utvikle oss videre, også omsetningsmessig, sier Myhra.

Manglet system

Nettbutikken, som ble lansert tirsdag i denne uken, er noe Myhra og daglig leder i Corner Sport, Einar Phil, har diskutert i lang tid.

– Vi har snakket om nettbutikk en god stund, men hadde ikke noe godt system for å gjøre det. Nå har vi gått inn i Stadion-kjeden, som innebærer at vi har fått et nytt butikkdatasystem som kan integreres med nettbutikken, opplyser han.

– Viktig investering

Selve produksjonen og utformingen av hjemmesiden, er det et eksternt firma som står bak. Ifølge Myhra er det en betydelig kostnad med å opprette en hjemmeside, men tror at det vil betale seg.

– Når vi bor på lille Stokmarknes kommer vi etter hvert til et punkt der det blir vanskelig å øke omsetningen noe mer, og da må vi prøve å strekke oss lenger. Det er naturligvis en viss kostnad knyttet til dette, men vi føler at det er en viktig investering, sier han.

– Det handler om å tilpasse seg dagens marked og ikke minst fremtidens. Flere har spurt oss om vi ikke skal starte nettbutikk. Å handle på nett blir stadig vanligere, særlig for de yngre. Derfor er det viktig å være der. For oss handler det i stor grad om å sko seg med tanke på fremtiden og å være på flest mulig plattformer, legger Myhra til.

Har lagt ut halvparten

Per i dag har Corner Sport minst 3.000 ulike produkter i selve butikken. Foreløpig er halvparten av disse å finne i nettbutikken. Flere blir lagt inn etter hvert.

– Vi har brukt omtrent to måneder på å legge inn varer og skal legge inn mer. Målet er å få alt ut på nett, slår Håvard Myhra fast.